Схема роботи з обдарованими дітьми
Виявлення здібностей та обдарувань учнів:
· використання різних методик, тестування;
· проведення тестування та визначення інтелектуального потенціалу людини;
· діагностування та визначення інтересів особистості;
· створення банку даних «Обдарована дитина»
Організація системної роботи:
· введення додаткових предметів, спецкурсів;
· факультативні заняття;
· діяльність осередку наукового товариства МАНу;
· робота шкільної МАН;
· робота в мережі Інтернет.
Добір та розстановка кадрів:
· вибір педагогів для роботи у класах з поглибленим вивченням предметів;
· моніторинг діяльності вчителів;
· залучення науковців до роботи з дітьми;
· науково-методичне забезпечення роботи з обдарованими дітьми;
· розробка та впровадження авторських програм (фізика, «Основи журналістики»);
· видавнича діяльність (підручники, посібники).
Формування стосунків співпраці "вчитель-учень":
· предметні олімпіади, інтернет-олімпіади з математики, фізики, хімії;
· конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт учнів у системі МАНу;
· обласні, всеукраїнські турніри, конкурси;
· фестивалі художньої самодіяльності;
· інтелектуальні ігри;
· учнівське самоврядування;
· день самоврядування.
Система заохочень, стимулювання відповідно до досягнутих результатів:
· нагородження переможців олімпіад, конкурсів, фестивалів.
Управлінська підтримка творчих груп, формування творчої бази:
· випуск інформаційних бюлетенів (проект);
· всебічне сприяння роботі творчих груп та ШМО.
Ознаки обдарованих дітей:
· часто перескакують через послідовні етапи свого розвитку;
· у них чудова пам'ять яка базується на ранньому мовленні та абсолютному мисленні;рано починають класифікувати інформацію;
· у них великий словниковий запас, вони із задоволенням читають енциклопедії, художню літературу;
· можуть займатися кількома справами відразу;
· можуть займатися кількома справами відразу;
· вони дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ;
· у ранньому віці здатні простежити причинно-наслідкові зв'язки, робити правильні висновки;
· у ранньому віці здатні простежити причинно-наслідкові зв'язки, робити правильні висновки;
· легко справляються з пізнавальною невизначеністю, із задоволенням сприймають складні довгострокові завдання;
· не можуть терпіти коли їм нав'язують готову відповідь;
· можуть тривали час концентрувати свою увагу на одній справі;
· мають надто розвинуте почуття справедливості;
· добре розвинуте почуття гумору;
· постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що «не під силу», й у вирішенні деяких із них домагаються успіху;
· для них характерні перебільшені страхи, оскільки вони здатні уявити собі безліч небезпечних наслідків подій;
· вони надзвичайно чутливі до немовних виявів почуттів, емоцій людей, які їх оточують;
· чудово володіють екстрасенсорними здібностями;
· вони негативно оцінюють себе;більшість обдарованих дітей спить менше від своїх однолітків, вони раніше відмовляються від денного сну;
· іноді мають труднощі з тонкою руховою координацією.
Очікувані результати
Випускник нашого закладу це:
· сформована особистість із глибокими та міцними знаннями;
· має максимальний розвиток творчої та інтелектуальної обдарованості;
· має всебічний загальнокультурний розвиток, гуманістичний погляд;
· конкурентоспроможний у європейському просторі;
· вільно володіє комп'ютером;
· вільно володіє двома-трьома мовами (англійська, німецька, польська);
· є людиною високої культури з гарними естетичними смаками;
· прагне до постійного вдосконалення здоров'я у духовному, соціальному, психічному, фізичному проявах.