Структура роботи з обдарованими дітьми у 2021/2022навчальному році
Система роботи з обдарованими дітьми | |
Виявлення обдарованих дітей | Конкурсний відбір, діагностика. Створення банку даних із урахуванням типів обдарованості |
Створення належних умов для розкриття потенційних можливостей дітей | Через навчальні плани гімназії, залучення сім'ї, роботу психолога, факультативи, індивідуальні консультації, конкурси, олімпіади, фестивалі, інтелектуальні ігри |
Максимальне розкриття обдарованості та якнайповніша реалізація можливостей | Предметні декади, традиційні свята, гімназії. Спільна робота з ВНЗ, МАНом |
Формування колективу вчителів, які готові працювати з обдарованими дітьми | Участь учителів у роботі творчих груп, семінарів, тренінгів, круглих столів |
Науково-дослідницька робота вчителів | Написання дидактичних посібників, підручників |
Важливою практичною проблемою є виявлення потенційних можливостей розвитку учня.
З цією метою проводимо:
· попередню діагностику сформованості інтелектуальних умінь;
· спостереження за роботою учнів під час уроків, позакласних заходів;
· аналіз результатів виконання самостійних, творчих робіт;
· аналіз результатів участі учнів в олімпіадах, різноманітних конкурсах, змаганнях .
На основі одержаних результатів формуємо банк даних “Обдарована дитина”.
В залежності від типів обдарованості учнів розподіляємо на групи:
· Інтелектуальний
· Художній
· Лідерська обдарованість
· Психомоторна
· Спортивна обдарованість
Учнів з інтелектуальним й академічним типами обдарованості залучаємо до участі у шкільних, районних та міських предметних олімпіадах, конкурсах МАН, вони займаються в предметних гуртках, допомагають у підготовці предметних декад та тижнів. Учні з художнім типом обдарованості беруть участь у виховних заходах, конкурсах на шкільному, районному та міському рівнях. У школі організуються їх персональні виставки, проводяться виступи. Учні зі спортивним типом обдарованості є учасниками спортивних змагань на різних рівнях. Учні з лідерською обдарованістю беруть активну участь у позашкільній роботі, класному та шкільному самоврядуванні.