Особливості роботи з обдарованими учнями

Завдання школи - підтримувати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.

/Files/images/obdarovan_dti/19.jpg


Якими є обдаровані діти?

  • Мають вищі порявняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;
  • Мають активну пізнавальну потребу, що домінує;
  • Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.












/Files/images/obdarovan_dti/63364199_1283106791_01.png

Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?

  • Діти з назвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкіному й молодшому шкільному віці);
  • Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості - у певній галузі науки (підлітковий вік);
  • Учні, які не досягають через якість причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).

У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.

/Files/images/obdarovan_dti/848.jpg

Мета роботи з обдарованими дітьми

  • Виявлення таких дітей.
  • Створення умов для їх оптимального розвитку.





/Files/images/obdarovan_dti/596507795077.gif

Завдання роботи з обдарованими дітьми

  • Розвиток цілісної картинки світу в уявлення дитини;
  • Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми;
  • Розвиток здатності самостійно навчатися та здійсеювати долсідницьку роботу;
  • Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної "Я - концепції".



/Files/images/obdarovan_dti/d182d180d183d0b411.png

За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?

  • Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
  • Орієнтація на потреби дитини.
  • Максимальне розширення кола інтересів.
  • Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
  • Ускладнення змісту навчальної діяльності.








/Files/images/obdarovan_dti/1691ada10140.jpg

Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?

  • Талановитим, здатним до експерементальної й творчої дфяльності.
  • Професійно грамотним.
  • Інтелегентним, моральним і ерудованим.
  • Володіти сучасними педагогічними технологіями.
  • Мати позитивну "Я - концепцію", бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
  • Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.





/Files/images/obdarovan_dti/fa853715c7e5t.jpg

Що повинен уміти вчитель для роботи з обдарованими дітьми?

  • Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
  • Працювати диферційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
  • Стимувювати пізнавальні здібності учнів.
  • Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
  • Аналізувати навчально-виховну Діяльність - свою та класу.
  • Добирати й готувати матеріали для колективних творчих справ.






Кiлькiсть переглядiв: 9